Earthdawn

#91 2011-02-24 21:37:18

Azathaar

Farciarz roku

Zarejestrowany: 2011-01-22
Posty: 1718
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Wszystkiego trzeba spróbować

Offline

 

#92 2011-02-24 21:44:07

Mistrz Gry

Administrator

Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 7419
Punktów :   20 

Re: Komentarze do sesji

Zauważyłem że jednak substancje łatwopalne się znalazły. To co jaramy drzwi?


Azathaar
Znajdujesz parę świec, które dałoby się rozpalić, tylko czy takie xródło ognia będzie wystarczające? Poza tym nic, żadnych substancji łatwopalnych itd....

Azathaar
Znajdujesz bandaże i butlę spirytusu do odkażania. Na nic więcej nie możesz chyba liczyć.

Co za czepialstwo

Offline

 

#93 2011-02-24 21:59:01

Lebannen

Wrestler

Skąd: Góry Smocze
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2679
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Streszczajcie się. Od 4 dni zrobiliście może z 20 minut sesji. Fajnie by było, jakbym mógł grać dalej jeszcze w tym miesiącu

Offline

 

#94 2011-02-25 11:14:26

Azathaar

Farciarz roku

Zarejestrowany: 2011-01-22
Posty: 1718
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Trzeba było iść z nami, a nie...alienujesz się

Offline

 

#95 2011-02-25 18:17:45

Lebannen

Wrestler

Skąd: Góry Smocze
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2679
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Taaak? A powiedz mi kiedy jedliście ostatni posiłek. Ja po prostu postąpiłem realistycznie. Tak samo zrobiłbym z tymi drzwiami i na samym początku sprawdził czy są zamknięte, a nie od razu je kopać i podpalać

Offline

 

#96 2011-02-26 09:15:28

Azathaar

Farciarz roku

Zarejestrowany: 2011-01-22
Posty: 1718
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

dobro Throalu jest ważniejsze od jakiegoś tam...posiłku ! xP

Offline

 

#97 2011-02-26 15:59:47

Lebannen

Wrestler

Skąd: Góry Smocze
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2679
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Mam pytanie do MG. Czy przy wyważaniu drzwi brałeś pod uwagę siłę, czy masę? Może się to wydawać bez znaczenia, ale nie w momencie, gdyby w drzwi uderzał rozpędzony obsydianin, ważący ponad 400kg. Mimo, że wartość siły może mieć taką samą jak ork. A pytam, bo dziwne mi się wydało, że uderzenie ogonem t'skranga ostatecznie rozwaliło drzwi.

Offline

 

#98 2011-02-27 09:33:53

Mistrz Gry

Administrator

Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 7419
Punktów :   20 

Re: Komentarze do sesji

Brałem pod uwagę siłę, ale pamiętam że zastanowiłem co bym wziął uwagę gdyby drzwi atakował obsydianin. A tskrang walnął ogonem w drzwi które trzymały się praktycznie na włosku Stad była mowa o wgięciu. Deska często pęka w taki sposób że pęka tylko w środku i wygina się.
Myślę że istotna jest kwestia szybkości, obsydianie są raczej wolni a przecież w takiej sytuacji duże znacznenie ma możliwość rozpędzenia się.

Offline

 

#99 2011-02-27 12:04:25

Lebannen

Wrestler

Skąd: Góry Smocze
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2679
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Igor, nie do końca szybkości, co pędu. Pęd to iloczyn masy i szybkości, z tego co pamiętam. Zatem podsumujmy:
Runda trwa ok. 10 sekund i pełna prędkość Locka, to będzie chyba ok. 80 m na rundę, czyli 8 m/s. 8 m/s to w przybliżeniu 29 km/h. Przy czym ork waży 4 razy mniej niż obsydianin, więc obsydianin osiągnie ten sam pęd przy cztery razy mniejszej prędkości. To daje 1/4 x 29 = 7 km/h. Przy czym 6 km/h to jest średnio szybki marsz. Zatem Leb podobny efekt mógłby uzyskać po prostu szybko idąc na drzwi (Leb ma szybkość pełną ok. 15 km/h, czyli taki truchcik).
Druga sprawa to jest jaką dużą powierzchnią przyłożysz siłę do drzwi. Jeżeli uderzamy całą powierzchnią ciała, to energia jaką przekazujemy drzwiom zostaje rozłożona na wiele małych porcji i w efekcie drzwi mogą stać dalej. Ale jeśli użyjemy czegoś w rodzaju tarana, to cała ta energia skoncentruje się na małej powierzchni. I wtedy nawet jeśli drzwi się nie otworzą, to możemy w nich zrobić dziurę.

Rażą mnie takie błędy w RPGach, jak kwestia oddawania moczu u obsydian oraz np. kwestia udźwigu. Otóż mój udźwig maksymalny to 360 kg, a sam ważę 430 kg. A przecież zwykłe chodzenie, nie mówiąc już o wchodzeniu pod górę wymaga, bym siłą swych nóg podtrzymywał ten ciężar i to nie w jednej rundzie, a non stop. Pewnie za bardzo wchodzę w mechanikę. Pewnie w takich sytuacjach powinniśmy zdać się na naszą wyobraźnię i poczucie zdrowego rozsądku, a nie na sztywne zasady fizyki. No ale kwestię sikania trzeba rozwiązać. Proponuję dać obsydianom penisy, żeby mieli tę godność sikania na stojąco i możliwość sikanio-pisania na śniegu. Penisy te byłyby dłuższe od orczych i były używane tylko do oddawania moczu

Offline

 

#100 2011-02-27 12:43:50

 Felsarin

Maczuga

Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2830
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Lebannen napisał:

Penisy te byłyby dłuższe od orczych

Idę o zakład, że Lock będzie protestował


Nic nie ma sensu, jeżeli nie angażuje naszego ciała i umysłu. Przygoda spotyka nas wtedy, kiedy się w nią rzucimy.

Offline

 

#101 2011-02-27 12:59:58

Lebannen

Wrestler

Skąd: Góry Smocze
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2679
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Cicho, powiemy mu, że tak jest napisane w jakimś dodatku, którego w Polsce nie wydano.

Offline

 

#102 2011-02-27 15:33:55

Mistrz Gry

Administrator

Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 7419
Punktów :   20 

Re: Komentarze do sesji

Lebannen napisał:

Igor, nie do końca szybkości, co pędu. Pęd to iloczyn masy i szybkości, z tego co pamiętam. Zatem podsumujmy:
Runda trwa ok. 10 sekund i pełna prędkość Locka, to będzie chyba ok. 80 m na rundę, czyli 8 m/s. 8 m/s to w przybliżeniu 29 km/h. Przy czym ork waży 4 razy mniej niż obsydianin, więc obsydianin osiągnie ten sam pęd przy cztery razy mniejszej prędkości. To daje 1/4 x 29 = 7 km/h. Przy czym 6 km/h to jest średnio szybki marsz. Zatem Leb podobny efekt mógłby uzyskać po prostu szybko idąc na drzwi (Leb ma szybkość pełną ok. 15 km/h, czyli taki truchcik).
Druga sprawa to jest jaką dużą powierzchnią przyłożysz siłę do drzwi. Jeżeli uderzamy całą powierzchnią ciała, to energia jaką przekazujemy drzwiom zostaje rozłożona na wiele małych porcji i w efekcie drzwi mogą stać dalej. Ale jeśli użyjemy czegoś w rodzaju tarana, to cała ta energia skoncentruje się na małej powierzchni. I wtedy nawet jeśli drzwi się nie otworzą, to możemy w nich zrobić dziurę.

Rażą mnie takie błędy w RPGach, jak kwestia oddawania moczu u obsydian oraz np. kwestia udźwigu. Otóż mój udźwig maksymalny to 360 kg, a sam ważę 430 kg. A przecież zwykłe chodzenie, nie mówiąc już o wchodzeniu pod górę wymaga, bym siłą swych nóg podtrzymywał ten ciężar i to nie w jednej rundzie, a non stop. Pewnie za bardzo wchodzę w mechanikę. Pewnie w takich sytuacjach powinniśmy zdać się na naszą wyobraźnię i poczucie zdrowego rozsądku, a nie na sztywne zasady fizyki. No ale kwestię sikania trzeba rozwiązać. Proponuję dać obsydianom penisy, żeby mieli tę godność sikania na stojąco i możliwość sikanio-pisania na śniegu. Penisy te byłyby dłuższe od orczych i były używane tylko do oddawania moczu

Zacznijmy od pędu. Odnoszę wrażenie, ze zamiast liczyć pęd powinniśmy obliczyć siłę z jaką Dawca Imion uderzy w drzwi. Czy w takim wypadku nie powinniśmy liczyć samego pędu. Myślę, ze powinniśmy wyliczyć przyśpieszenie (tylko nie wiem za bardzo jak) i dopiero je mnożyć przez masę.  Co do powierzchni zauważ, że ork rąbnął w drzwi barkiem, więc siła była "większa" niż gdyby Lock wpadł na drzwi twarzą.
W kwestii penisów, to tak jak pisałem w innym poście możesz go sobie wykształcić albo zdecydować sie na wydalanie mocznika przez pory skóry Choc być może to wcale nie jest błąd twórców gry - bo po prostu organizm obsydian jest w stanie zupełnie rozłożyć mocznik?

Offline

 

#103 2011-02-27 16:30:11

Lebannen

Wrestler

Skąd: Góry Smocze
Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 2679
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Mistrz Gry napisał:

Zacznijmy od pędu. Odnoszę wrażenie, ze zamiast liczyć pęd powinniśmy obliczyć siłę z jaką Dawca Imion uderzy w drzwi. Czy w takim wypadku nie powinniśmy liczyć samego pędu. Myślę, ze powinniśmy wyliczyć przyśpieszenie (tylko nie wiem za bardzo jak) i dopiero je mnożyć przez masę.

Nie wiem właściwie, czy nie powinniśmy liczyć raczej energii kinetycznej orka Ek=1/2*m*v^2. Różnica między nią a pędem jest znaczna, bo wg Ek większy wpływ na energię całego układu ma prędkość, tzn. że ork ważąc 4 razy mniej nie musiałby biec 4 razy szybciej, ale nieco wolniej. Także albo pęd albo energia kinetyczna, ale raczej nie przyspieszenie i nie siła.

Mistrz Gry napisał:

W kwestii penisów, to tak jak pisałem w innym poście możesz go sobie wykształcić albo zdecydować sie na wydalanie mocznika przez pory skóry Choc być może to wcale nie jest błąd twórców gry - bo po prostu organizm obsydian jest w stanie zupełnie rozłożyć mocznik?

O, to jest dobry pomysł - Leb nie sika

Offline

 

#104 2011-02-27 16:45:26

 Ivvan

Wóda dziwki i sztylety

Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 3895
Punktów :   11 

Re: Komentarze do sesji

Ukończenie politechniki zobowiązuje mnie do odpowiedzi na postawione pytanie:)
siła=masa x przyspieszenie
przyspieszenie=przyrost prędkości/przyrost czasu
W naszym przypadku przy starcie od 0m/s możemy przyjąć w tym wzorze prędkość w chwili uderzenia przez czas (potrzebne czasy sprintu na setkę wszystkich postaci)
Prędkość=droga/czas
Czyli przyspieszenie=droga/ czas^2
To wstawiając do wzoru na siłę mamy
Siła=masa x (droga/czas^2)
Żeby jeszcze przełożyć na nasze realia barsawiańśkie
Siła=masa x odległość do celu/((odległość do celu x czas na setkę)/100)^2
No potem pozostaje tylko przeliczyć tą siłę na powierzchnie uderzenia ale to już indywidualne przypadki.

Offline

 

#105 2011-02-27 16:57:20

LOCK

Młodszy Rpgowiec

Zarejestrowany: 2011-01-17
Posty: 103
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Boże co ja tu robię.:-(

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.201 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl